NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

Η σημασία των chat apps στη μάρκετινγκ στρατηγική των brands

Η σημασία των chat apps στη μάρκετινγκ στρατηγική των brands

Τα messaging apps παρουσιάζουν ολοένα και ευρύτερη υιοθέτηση στις μέρες μας, με τους χρήστες να τα επιλέγουν για άμεση επικοινωνία με τις επαφές τους. Την ίδια τακτική ακολουθούν ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις, βλέποντας τα οφέλη της συγκεκριμένης κατηγορίας εφαρμογών.

Ζητήσαμε από την Debbi Dougherty, αντιπρόεδρο του τμήματος B-to-B marketing της Rakuten Viber, της εφαρμογής που διαθέτει περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο χρήστες, να μας εξηγήσει γιατί τα messaging apps θεωρούνται ο καλύτερος τρόπος για μια εταιρεία που θέλει να επικοινωνήσει με τους πελάτες της.

Σύμφωνα με την ίδια, «τα social media είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για εμπόρους και brands να επικοινωνούν με τους πελάτες τους. Αν δεν έχετε πειστεί, δείτε την καμπάνια Red Cup που έκαναν τα Χριστούγεννα τα Starbucks και δημιούργησε τεράστιο θόρυβο στο Twitter σχετικά με τα εποχικά της αφεψήματα. Διαφημίζοντας την πιθανότητα να λάβει κανείς ένα δωρεάν, περιορισμένης έκδοσης, επαναχρησιμοποιούμενο φλυτζάνι με την αγορά ενός από τα εποχικά ποτά, τα Starbucks βρέθηκαν σε δύο από τις δέκα πρώτες θέσεις στα trending topics του Twitter την ημέρα που λάνσαραν την καμπάνια.

Και ενώ το Twitter είναι εδώ και καιρό ένα δημοφιλές εργαλείο για τις επιχειρήσεις που θέλουν να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους, μια άλλη πλατφόρμα αρχίζει να κερδίζει momentum: οι εφαρμογές μηνυμάτων. Οι επιχειρήσεις μπορούν να επεκτείνουν τις προσπάθειές τους στο marketing με το να χρησιμοποιούν προς όφελός τους τα messaging apps για να συνδεθούν με υπάρχοντες και μελλοντικούς πελάτες και να δημιουργήσουν ντόρο γύρω από τα προϊόντα τους, τις καμπάνιες και τα λανσαρίσματά τους. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε εποχές όπως τα Χριστούγεννα, όταν τα brands πρέπει να δημιουργήσουν όσο μεγαλύτερο ντόρο γίνεται μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και σχετικά με προϊόντα ή ενέργειες που είναι ειδικές εκδόσεις ή διαρκούν λίγο».

Debbi-viber.jpg?mtime=20200402140104#asset:176127

Σύμφωνα με την Dougherty, οι τρεις λόγοι για τους οποίους τα messaging apps πρέπει να είναι η πρώτη πλατφόρμα που θα επιλέγουν οι έμποροι και τα brands για τις ενέργειές τους στο marketing είναι οι ακόλουθοι:

Σχέσεις ουσίας, 1-προς-1

«Οι μάρκες πρέπει να δημιουργούν στιγμές με σημασία και τίποτε δεν κάνει ένα πελάτη να νιώθει ότι του δίνουν μεγαλύτερη αξία από ένα brand που τού φέρεται σαν να είναι μοναδικός. Και μπορεί πλατφόρμες σαν το Twitter να δίνουν την ευκαιρία σε μία μάρκα να μιλά στη μάζα, αλλά οι εφαρμογές μηνυμάτων κάνουν το αντίθετο, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον μιας ενέργειας marketing στην δημιουργία σχέσεων ουσίας, 1-προς-1 με κάθε καταναλωτή. Γιατί έχει σημασία αυτό; Γιατί όταν ένα brand μπορεί να επικοινωνεί απευθείας με ένα καταναλωτή, τότε γεννιούνται δυνατές σχέσεις μάρκας και πελάτη και είναι πιο πιθανό να προκύψει brand loyalty».

Εμπλουτισμός της εμπειρίας του καταναλωτή

«Καμία μάρκα δεν μπορεί να γλιτώσει το λάθος. Είτε αυτό είναι μικρό είτε τεράστιο, το κλειδί για την διόρθωσή του και για να μην προκύψει δυσαρέσκεια από την πλευρά του καταναλωτή είναι να του δώσεις μια αξιόπιστη πλατφόρμα όπου θα μπορεί να εκφράσει την απογοήτευσή του ή ό,τι άλλο τον απασχολεί, με ένα τρόπο που θα τον διαβεβαιώσει ότι όσα είπε ακούστηκαν από το brand. Κάπου όπου θα ξέρει ότι δεν τον αγνοούν. Οι εφαρμογές μηνυμάτων το καταφέρουν αυτό, προσφέροντας μια πλατφόρμα απευθείας επικοινωνίας 1-προς-1 με τους καταναλωτές».

Διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό

«Εντάσσοντας τις εφαρμογές μηνυμάτων στη στρατηγική marketing, οι έμποροι έχουν τη δυνατότητα να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό. Συνήθως οι επιχειρήσεις ενδιαφέρονται περισσότερο στο να επικοινωνήσουν σε όσο μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων γίνεται, αφήνοντας τον καταναλωτή να νιώθει ότι δεν είναι τίποτε περισσότερο από ένα νούμερο. Οι επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές τους και να δείξουν στους πελάτες τους ότι ενδιαφέρονται για αυτούς και ότι λαμβάνουν υπ’ όψη όσα τους αρέσουν και όσα δεν τους αρέσουν. Αυτό επιτρέπει στις επιχειρήσεις να κάνουν πιο στοχευμένη επικοινωνία».

«Οι καταναλωτές ψάχνουν για brands που μπορούν να στηρίξουν τις ανάγκες τους. Όταν μιλάμε για επικοινωνία με καταναλωτές, τα brands πρέπει να μελετήσουν το πώς θα χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές μηνυμάτων και να ξεκινήσουν να εξετάζουν το πώς θα δημιουργήσουν το περιβάλλον για επικοινωνία 1-προς-1, να εμπλουτίσουν την εμπειρία του καταναλωτή και να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό» τόνισε η αντιπρόεδρος του τμήματος B-to-B marketing της Rakuten Viber.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr